برترین برندهای شخصی ورزشی دنیا در سال 2014

b2ap3_thumbnail_119.jpgهمزمان با شناخت، معرفی و توسعه برندسازی در صنایع مختلف و در سراسر دنیا، برندسازی شخصی و یا به عبارت دیگر تبدیل یک فرد به برند نیز مورد توجه جدی قرار گرفت. این توجه در دو حوزه هنر و ورزش بیش از سایر حوزه ها به چشم آمد زیرا ورزشکاران و هنرمندان پیش از مطرح شدن برندینگ به شکل امروزی، از شهرت و محبوبیت خوبی برخوردار بودند و با استفاده از روش های برندسازی حرفه ای بیش از گذشته توانستند نام و برند شخصی خود را معرفی نمایند. برندسازی شخصی، فرایند توسعه و بازاریابی نام فرد است که شخص می تواند با استفاده از برند شخصی، مهارتها، توانایی ها، شخصیت و ارزش های خود را به دیگران معرفی نموده و تصویری مثبت از خود، در ذهن علاقه مندان ثبت کند. هدف نهایی برند شخصی، ایجاد شهرت و کمک به رشد شبکه های ارتباطی بیشتر در بین علاقه مندان و در نهایت کسب مزایای مختلف مالی و غیرمالی می باشد.

ورزشکاران با برندسازی نام خود، تمایل شرکت های تجاری برای عقد قرارداد شخصی به منظور صحه گذاری را افزایش داده و از این راه درآمدهای بالا و گاهی بسیار بیش از حقوق دریافتی سالیانه خود از باشگاه ها را به دست می آورند. در ضمن برندسازی شخصی به آنها این امکان را می دهدکه پس از کنار گذاشتن ورزش حرفه ای، در دوران بازنشستگی نیز از برند شخصی خود استفاده کرده و حضور پررنگی در صحنه های ورزشی و غیرورزشی داشته و به کسب درآمد و حفظ شهرت و محبوبیت بپردازند و به اصطلاح با برندسازی شخصی، ورزشکاران می توانند همیشه نان اسمشان را بخورند.

مجله فوربس هر ساله لسیتی از برترین برندهای شخصی ورزشکاران و یا به عبارتی دیگر برترین ورزشکاران برند در دنیای ورزش را منتشر می کند که در این نوشتار به معرفی 10 ورزشکار برند برتر دنیا در سال 2014 می پردازیم.

10- ردیف دهم این لیست به رافائل نادال، تنیس باز اسپانیایی تعلق دارد. نادال در سال 2014 به عنوان بک تازه وارد در جمع برترین ورزشکاران برند شناخته می شود. نادال سال گذشته توانست 14.5 میلیون دلار از راه صحه گذاری درآمد کسب نماید و ارزش برند شخصی وی مبلغی در حدود 10 میلیون دلار تخمین زده می شود.

 

9- ردیف نهم این لیست متعلق به فوتبالیست معروف آرژانتینی و ستاره تیم بارسلونای اسپانیا، لیونل مسی است. مسی سال 2014، از صحه گذاری مبلغی درحدود 23 میلیون دلار به دست آورد که بخش عمده ای از آن به سبب قرارداد این بازیکن با کمپانی آدیداس می باشد. ارزش برند شخصی مسی با یک میلیون دلار افزایش نسبت به سال گذشته، رقمی در حدود 13 میلیون دلار برآورد می شود.

8- هشتمین ورزشکار برند برتر این لیست، ستاره بزرگ بسکتبال آمریکا و باشگاه لس آنجلس لیکرز، کبی برایانت می باشد. این بازیکن که به سالهای پایانی ورزش حرفه ای خود نیز نزدیک می شود سال گذشته درآمدی 30 میلیون دلاری از راه صحه گذاری به دست آورده است. ارزش برند شخصی برایانت با 4 میلیون دلار کاهش نسبت به سال گذشته به 15 میلیون دلار رسیده است.

7- جایگاه هفتم این لیست، به بهترین بازیکن فوتبال جهان در سال 2014 تعلق دارد. کریستیانو رونالدو. رونالدو که در عضویت باشگاه رئال مادرید است سال گذشته 28 میلیون دلار از راه صحه گذاری عایدی داشته است. ارزش برند شخصی رونالدو در حدود 17 میلیون دلار برآورد می شود.

6-ردیف ششم این لیست در اختیار سریعترین مرد جهان، یوسین بولت می باشد. بولت سال گذشته 10 میلیون دلار از راه صحه گذاری درآمد کسب کرده است. ارزش برند شخصی وی در حدود 19 میلیون دلار می باشد.

5-ماهندرا دهونی، کاپیتان تیم ملی کریکت هند، پنجمین ورزشکار برند برتر در دنیاست. وی سال گذشته 4 میلیون دلار از راه تبلیغات درآمد کسب کرده و ارزش برند شخصی وی نیز در حدو 20 میلیون دلار تخمین زده می شود.

4- گلف باز 44 ساله آمریکایی، فیلیپ میکلسن، نفر چهارم در لیست برترین ورزشکاران برند دنیا می باشد. وی سال گذشته 40 میلیون دلار از راه صحه گذاری درآمد کسب نمود و ارزش برند شخصی او با 4 میلیون دلار افزایش نسبت به سال گذشته به 29 میلیون در سال 2014 رسیده است.

3- هرچند به مدت دوسال است که نتوانسته هیچ مسابقه گرند اسلمی را فتح کند اما قراردادهای او با شرکت های ورزشی و غیرورزشی قدرتمند، بیش از 40 میلیون دلار در سال گذشته برای وی درآمد در پی داشته است. راجر فدرر ستاره سوییسی تنیس جهان، نفر سوم لیست برترین ورزشکاران برند مجله فوربس می باشد. ارزش برند شخصی فدرر با کاهشی فاحش و 14 میلیون دلاری به 32 میلیون دلار در سال 2014 رسیده است.

2- جایگاه دوم لیست به کسی تعلق دارد که سالها عادت داشتیم او را در صدر این جدول ببینیم. تایگر وودز، ستاره آمریکایی دنیای گلف. کاهش 10 میلیون دلاری ارزش برند شخصی وی سبب شد که پس از 7 سال در صدر بودن، اکنون او را در رده دوم این لیست با ارزش برند شخصی در حدود 36 میلیون دلار ببینیم.

1-برترین برند شخصی در بین ورزشکاران دنیا و یا به عبارت دیگر برترین ورزشکار برند دنیا کسی نیست جز، لبرون جیمز ملقب به پادشاه جیمز، بسکتبالیست بزرگ تیم ملی ایالات متحده و باشگاه کلیولند. جیمز سال گذشته 53 میلیون دلار از راه صحه گذاری درآمد کسب نمود و افزایش 10 میلیون دلاری ارزش برند شخصی او کمک کرد که با ارزش برند شخصی 37 میلیون دلاری در صدر این لیست قرار بگیرد.

Share this article:

">
امتياز دهيد:
چند تکنیک برای افزایش فروش بخش یک (تکنیک پرسش)
افزایش بازدید و فروش با بهینه سازی سایت در موتورها...

Related Posts