نکاتی ساده اما مهم برای برخورداری از برندی آنلاین

b2ap3_thumbnail_small-business-branding.jpgدر این عصر اینترنت بخشی جدا ناپذیر از تمامی تجارت هاست به خصوص تجارت های کوچکی که توان رقابت با رقبای بزرگ خود را ندارند.در دنیای وب شیوه های بی شماری برای ارائه خدمات و محصولات به صورت آنلاین برای مشتریان مهیاست.

این روزها بازاریابی اینترنتی چیزی فرای داشتن یک وب سایت است.شما می بایست به جای اینکه تنها به فکر داشتن یک وب سایت باشید برای ایجاد برندی آنلاین در وب تلاش کنید فقط در این صورت است که می توانید تاثیرگذار باشید و از پس رقابت با رقبای خود برآیید.

برای مطرح کردن برند خود در وب از روش های بسیاری میتوانید بهره ببیرید که چند مورد از آن را با هم مرور می کنیم.

برند خودتان را بیش از پیش در معرض دید قرار دهید.

اولین گام در آنلاین برندینگ این است که ببینید سایت شما چقدر برای موتورهای جستجو محبوب بوده و در نتایج جستجو چطور دیده می شود. به یاد داشته باشید که تمامی برندها خواه کوچک یا بزرگ از طریق موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی پیشنهاد داده می شوند.

 بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو توسط کلمات کلیدی مشخص میتواند یک امر حیاتی و مهم برای سایت شما باشد که برای انجام این امر نیاز به داشتن اطلاعات اولیه راجع به SEO می باشد.خبر خوش این است که راهنماها و مطالب زیادی برای طریقه انجام این کار به شیوه ای تاثیرگذار و همچنین طریقه پیاده سازی آن موجود است.ابزارهای بسیار زیاد دیگری نیز هستند که در فرآیند سئو به شما کمک می کنند. اگر فکر می کنید خودتان دانش و تخصص کافی برای بهینه سازی سایتتان را ندارید حتما با یک متخصص سئو همکاری نمایید.فراموش نکنید که سئو یک مرحله کلیدی جهت برند شدن شماست.

یکی دیگر از نکاتی که باید همیشه مدنظر قرار دهید این است که نباید اجازه دهید فقط محصولات و خدمات شما معرف شما باشند.حضور شما در تمامی رسانه های اجتماعی اعم از شبکه های اجتماعی و شبکه های بازاریابی می بایست مستمر و با هدفی مشخص باشد تا بتوانید برندی قوی در حوزه آنلاین داشته باشید کاربران شما را همه جا ببینند و حضور شما را کاملا احساس کنند.

سعی کنید با کاربران ارتباط برقرار کنید این ارتباط می تواند از طریق درخواست نظرات و پیشنهادات آنان و یا ارتباط برقرار کردن با آنان از طریق شبکه های اجتماعی و راه های مختلف باشد زیرا تمامی این ها برای ایجاد تصویری ماندگار از برند شما در ذهن کاربران تاثیرگذار هستند.

بعضی از برندها برای اینکه بتوانند در عرصه رقابت پا بر جا بمانند و بتوانند خود را تبدیل به یک برند آنلاین قوی نمایند از ابزاری همچون بازاریابی محتوا بهره می برند. ایجاد محتوا در تبدیل کردن شما به یک برند همیشگی برای مشتریان کمک بسزایی می کند زیرا ایجاد محتوا باعث می شود که مشتریان راجع به خدمات و محصولات شما اطلاعات لازم را بدست آورند که منجر به تبدیل شدن آنها به مشتری دائمی می گردد، مشتریانی که همیشه با برند شما در ارتباط خواهند بود و پیگیر خدمات و محصولات شما هستند.

یک شعار کاری خاص داشته باشید

در عصر بازاریابی دیجیتال هیچ برندی نمی تواند در پشت نام تجاری خود بماند و بدون مطرح کردن نام تجاری و شعار خود، به تجارت خود ادامه دهد.امروزه مهم ترین مساله نام تجاری و شعار شماست زیرا وقتی تبدیل به یک برند قوی در حوزه آنلاین شدید دیگر نام تجاری و شعار شماست که مشتریان را به سوی شما می کشاند.

سعی کنید برای انتخاب شعار مناسب مخاطبان هدف خود را کاملا بشناسید و با تحلیل و آنالیز نیاز ها و روحیات آنان شعار و طرح های تبلیغاتی برند خود را پیاده سازی کنید. همیشه از عبارات و شعارهایی استفاده کنید که برای مخاطبان هدف شما قابل درک و فهم باشد تا بتوانید به راحتی با آنان ارتباط اولیه را برقرار کنید.

فراموش نکنید شعارهایی که یک راه حل و یا نکته ای کلیدی را به همراه دارد می توانند موثرتر واقع شوند. در تمامی فعالیت های خود در حوزه وب اعم از وب سایت، شبکه های اجتماعی، وبلاگ و ... حضوری مستمر و با برنامه ریزی شده داشته باشید تا بتوانید بهترین نتایج را بدست آورید.

پس از انتخاب نام تجاری و شعاری خاص دیگر وقت آنست که یک لوگو و رنگ تجاری منحصر به خود نیز داشته باشید. همانطور که کمپانی های بسیار زیادی را در دنیا می شناسیم که با شنیدن نام آنان لوگو و رنگ تجاری آنان سریعا در ذهن ما متصور می شود، شما نیز باید برای داشتن چنین تاثیری بر مشتریان خود لوگو و رنگ تجاری منحصر به خود را داشته باشید.

سعی کنید در این امر از طرح های ساده به لحاظ بصری و پیچیده به لحاظ تکنیکی استفاده کنید. تمامی این موارد بهتر است از وب سایت شما تا کارت ویزیت شما پیاده سازی شود و با استمرار روی این امر تصویری خاص از خود در ذهن مشتریان ایجاد کنید.

بیایید با هم صادق باشیم، واقعا ایجاد یک برند آنلاین قوی و تبدیل کاربران به مشتری کار راحتی نیست بلکه بسیار نیاز به دقت و تحلیل و آنالیز و برنامه ریزی و بیش از همه تلاشی مستمر دارد، ولی هیچ کدام از این ها دلیل موجهی برای عدم تلاش و برنامه ریزی شما برای رسیدن به برندی آنلاین نمی باشد.

در نهایت با بررسی برندهای مختلف و نحوه فعالیت آنها در حوزه آنلاین مارکتینگ و همچنین با توجه به خصوصیات منحصر به کسب و کار خود می توانید برای آنلاین برندینگ شیوه ها و روش های موثری را طراحی و اجرا کنید.

منبع : BUSINESS 2 COMMUNITY

 

Share this article:

">
امتياز دهيد:
مشاوره مديريت چيست؟
بازاریابی ورزشی چیست؟ (بخش سوم)

Related Posts