برند مارکتینگ چیست و چگونه کار میکند؟

برند مارکتینگ چیست و چگونه کار میکند؟در بازارهای شلوغ و پر طرفدار رقابت به شکل بی رحمانه ای در میان برندها جریان دارد، رقبا از هر ابزاری و هر شیوه ای برای پیشی گرفتن از یکدیگر و جذب سهمی از بازار بهره میبرند و این یعنی شما به چیزی بیشتر از تکنیک های معمول برای رقابت و مطرح کردن برند خودتان در ارائه و فروش خدمات و سرویس ها و شناسایی و ارتباط با بازار هدف نیاز دارید. در این میان برندهایی که از سیستم ها و سرویس های آنلاین برای این رقابت در مارکت استفاده میکنند یک قدم جلوتر از دیگران هستند.

اما بازی تازه شروع شده و موفقیت و عدم موفقیت شما در حوزه وب برندینگ مستلزم برخورداری از ویژگی هایی است که مشخص میکند آیا کمپین وب برندینگ شما به موفقیت خواهد رسید یا که خیر؟. لازم است تا قبل از اینکه وارد این رقابت شوید درک صحیحی نسبت به طراحی، پیاده سازی و توسعه کمپین برند مارکتینگ خود داشته باشید، و در ابتدا شما نیاز دارید که رقبای خود را قبل از هر برنامه ریزی کاملا بشناسید و جهت پایه ریزی سیستم تجارت آنلاین خود برنامه ریزی زمانبندی شده ای را نسبت به مسیرها و شیوه های فروش، نوع اطلاع رسانی، وفادارسازی مشتریان، ارتباط مستمر و متناسب با سلایق آنها برای پیشبرد اهداف خود و حرکت به سمت آینده داشته باشید.

 

آمادگی پیش از طراحی یک برنامه

قبل از اینکه به این موضوع فکر کنید که چگونه باید کمپین برند مارکتینگ خود را راه اندازی کنید قبل از هر چیز باید فاکتورهایی را به جهت آمادگی برای شروع فعالیت آن مهیا کنید و سپس میتواند با توجه به آن اهداف خود را معین کنید.

پیام کمپین برند مارکتینگ

به نظر میرسد این مهمترین و اساسی ترین بخش پروژه مارکتینگ شماست، تمایل دارید دیگران چه پیامی را از سمت شما دریافت کنند؟ سعی دارید به چیزی برسید؟ آیا قصد دارید یک محصول جدید را معرفی کنید؟ قصد دارید یکی از محصولات قبلی خود را به شکل متفاوتی به مشتریان اطلاع رسانی کنید؟ آیا به دنبال مشتریان و بازارهای جدید هستید؟ یا اینکه قصد دارید چیزی را به شکل ارزان و یا حتی رایگان در اختیار دیگران قرار دهید تا بعدا بتوانید یک فروش بزرگ را برنامه ریزی کند؟

با پاسخ دادن به این سوالات دقیقا وضعیت دقیق شما مشخص خواهد شد آنوقت میتوانید تعیین کنید که با چه عنوانی و چه شعاری پیام خود را کاراکترسازی کنید البته در نظر بگیرید که این اتفاق در مدت زمان کوتاهی حادث نخواهد شد و شما نیازمند طراحی یک استراتژی مناسب برای ارسال پیام خود به دیگران میباشید که در ادامه درباره آن صحبت خواهیم کرد.

طراحی و کاراکترسازی کمپین برند مارکتینگ

همانند مرحله قبل، پروسه طراحی کاراکتر و دیزاین یک استراژی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اگر قصد دارید که ارتباط صمیمانه و مستمری با مشتریان خود داشته باشید و تلاش میکنید که این ارتباط بر پایه ارزش برند شما پیاده سازی شود مرحله طراحی کراکتر برند شما باید با دقت و ظرافت بالایی به انجام برسد.

فرقی نمیکند که اهداف شما به صورت آنلاین محقق میشوند و یا آفلاین و یا ترکیبی از هر دوی اینها و یا بر اساس یک کمپین ارتباطی نیمی آنلاین و نیمی آفلاین، اما چیزی که الزامی است این است که پیام های آن کمپین باید طوری طراحی شود تا توانایی ایجاد، انتقال و تفهیم پیام و شعار برند شما را به دیگران داشته باشد. اولین کاری که میتوانید در زمینه طراحی انجام دهید انتخاب یک لوگو و یا تصویر برای برند خودتان است برند شما مبتواند با استفاده از یک رنگ یا چند رنگ و ترکیب آن با یک نوشته و یا تصویر اولین قدم را در کاراکترسازی بردارد بعدها این موضوع به شما کمک خواهد کرد تا تصویر مشخصی از برند خود در ذهن مخاطبان خود ایجاد کنید به طوریکه اگر این تصویر مشخص در هر وب سایتی و یا هر شبکه اجتماعی و یا ایمیلی دیده شود پیام شما را به شکل ناخودآگاه در ذهن کاربران شما متصور خواهد کرد.

استفاده از از چند کانال مختلف

اگر قصد دارید که پیام شما از جهات و روشهای مختلفی به مخاطبان شما برسد و آنها در همه جا شما را ببینند باید یک استراتژی تبلیغاتی مناسب پیاده کنید، برای اینکه دیده شوید نمیتوانید فقط از کانال سایت خود استفاده کنید و انتظار داشته باشید که همه پیام شما را دریافت کنند استفاده از کانال های محدود برای اطلاع رسانی سرعت رشد شما را به شدت کاهش میدهد و زمان رسیدن به اهداف کمپین برند مارکتینگ شما را طولانی میکند.

تبلیغات و اطلاع رسانی از شبکه های اجتماعی مختلف، وب سایت های اینترنتی، دایرکتوری ها، سیستم های متنوع بازاریابی اینترنتی مثل ایمیل مارکتینگ، موبایل مارکتینگ، بازاریابی محتوا و شیوه های بسیار دیگری کمک میکنند تا به دفعات بیشتر و از طریق کانال های متفاوت در جلوی چشم مشتریان خود قرار گیرید و به همین واسطه آنها با اطمینان بیشتری توجه و تمایل خود را به سمت شما هدایت خواهند کرد، زمانیکه استراتژی کمپین مارکتینگ شما بر این موضوع استوار باشد که در هر جایی پیام شما ظاهر شود این تصور در ذهن مشتریان بالقوه شما نقش خواهد بست که میتوانند به پیامی که شما به آنها میدهید اطمینان کنند و این موضوع نه تنها باعث خواهد شد تا تصویر درست و دقیقی از برند خود در ذهن مشتریان ایجاد کنید بلکه نتیجه آن افزایش فروش شما در میان طیف وسیع تری از مخاطبان شما خواهد بود ضمن اینکه در دفعات بعدی مشتری شما با همان تصویری که در ذهن خود نسبت به برند شما از گذشته دارند از محصولات و سرویس های دیگر شما نیز استفاده خواهند کرد.

استفاده از بازاریابی محتوا

اگر به دنبال این هستید که کمپین برند مارکتینگ شما تاثیر گذاری بیشتری روی مشتریان هدف شما بگذارد تلاش کنید تا با ایجاد محتوا سرعت رشد و انتشار پیام ها و شعارهای خود را افزایش دهید، با ایجاد محتوای منحصر و موثر و قابل به اشتراک گذاری از این ابزار بهترین استفاده را ببرید.

شبکه های اجتماعی بهترین مکان برای انتشار سریع محتوای برند شما میباشد سعی کنید با ارسال محتواهای موثر خود و با مشخص کردن اهداف از پیش تعیین شده از پتانسیل بی نظیری که در این مکان ها وجو دارد برای توسعه نام برند خود و انتشار سریع آن به مخاطبان دیگر استفاده کنید، تلاش کنید تا بر اساس پیامی که قصد انتقال آن به دیگران را دارید محتوای موثر تولید کنید و سعی کنید به دفعات مختلف محتواهای متفاوتی با توجه به اهداف خود در اختیار مشتریان هدف خود قرار دهید با اینکار شما کمک میکنید تا با تاثیر گذاری روی دیگران آنها را به درستی به سمت اهداف خود هدایت کنید.

سعی کنید در این راستا از ویدئو های منتشر شده در یوتیوب، راه اندازی مباحث مرتبط با موضوع پیام خود در شبکه های اجتماعی، ارسال بلاگ در جاهای مختلف، اطلاعات آماری دقیق،اینفوگراف ها و تصاویر مرتبط، اطلاعات آموزشی،بازی های آنلاین و موارد بسیار دیگر بهره ببرید.

در نهایت چه چیزی به دست می آید؟

پیاده سازی یک کمپین برند مارکتینگ آنلاین فواید بسیار زیادی دارد که از آن جمله میتوان به این موارد اشاره کرد:

  • تبلیغات هدفمندانه، جذاب و دوستانه جهت قابل پذیرش بودن پیام شما توسط مخاطبان هدف
  • ایجاد یک ارتباط مستمر و موثر و توسعه آن با مشتریان
  • افزایش اعتبار برند به دلیل افزایش میزان دفعات دیده شدن آن توسط مخاطبان
  • حک کردن پیام برند شما به مدت بسیار طولانی در اذهان مشتریان احتمالی و مخاطبان هدف
  • تشخیص و تعیین یک مسیر بازاریابی آنلاین و آفلاین واضح با طراحی یک استراتژی از پیش تعیین شده
  • در بازارهای اشباع شده برندها به راحتی میتوانند با بهره گیری از این تکنیک ها خودشان را در ذهن مشتریان از رقبا متمایز کرده و مسیر بیشتری را در زمان کمتری طی کنند.
  • طراحی و پیاده سازی یک پروژه و کمپین برند مارکتینگ قدرتمند شما را دقیقا در مسیر نیل به دستیابی بازارهای بزرگتر و ارتباط با طیف وسیع تری از مخاطبان هدف به شکل تاثیرگذاری قرار خواهد داد.

Share this article:

">
امتياز دهيد:
استاندارد مدیریت پایداری رویداد- ISO 20121:2012
بهره‌ وری به‌ عنوان مسئله استراتژیک